Vi vælger et Novotel til vores første overnatning i Frankrig,vi vælger et værelse til 4 personer pris 103 Euro,morgen luksus buffet koster 50 Euro for 4. Hotellet ligger i Grenoble Nord Voreppe.

Vi vælger mandag morgen at tage turen op på Alpe d`Huez. Det bliver lidt anderledes end vi hade forventet der er kommet ca.10 cm sne om natten og det sner stadig da vi køre op vi er ikke på toppen mange minutter før vi kørere ned igen, det fryser -1 grad, men det er skù flot.

Vi forlader Die om morgenen i regn vejer kl ca.10.00 klare det op og det bliver det mest fantastiske vejer ca. 20 til 22 grader, det bliver også den flotteste dag på turen, vi køre syd på ad rute N85 Napolèon routen, vi drejer til højre af route 71 vi køre ved floden Verdon, vi er på vej ind i det mest fantastiske sted i Europa nemlig Grand Canyen.Vi har været der før men det er første gang jeg er med på ruten fra nord vider syd om og til sidst nord siden.

Det bliver til 355km denne fantastiske dag ved Grand Canyen du Verdon.Vi finder et Hotel i byen Castellane.

Vi vågner meget tidlig om morgenen vi kikker ud ad vinduet, der er massevis af får i gaden uden for hotellet, der kommer også sener folk der gør klart til torve marked i byen, jeg få da også lige købt en liter Oliven 13 Euro. Manden jeg køber det af er meget stolt, en kunde så tidligt på dagen, han fortæller han er blevet præmieret for sin Oliven, der var da også en artikel på boret der viste han var i avisen, jeg fik en smagsprøve det var helt ok.

Vi køre til kystbyen Frèjus, vi vælger en by lidt syd for Frèjus nemlig St.Aygulf, vi lejer en Camping mobilhome for 3 nætter, vi slapper af Kris tager en tur ud at bade, vi har handlet ind så vi selv kan lave mad, vi hygger os. Vi laver en plan for næste dag, vi vil stå tidligt op næste dag og tage kystvejen over til Monaco og køre op i alperne der over.

Det klare op til aften. Kris og jeg går ud at bade det var skù koldt, vi går tilbage til campingpladsen Ejner er i gang med at lave aftensmad, vi går i seng ca.23.00.det er blevet fint vejer så Kris og jeg vælger at sove ude på terrassen det har vi gjort så tit når vejret er til det.

Vi vælger at køre en tur. Vi vælger at køre mod syd af D N7 og går op ad rute D554 det er noget pragtfuldt vejer vi køre ad rute D71 vider ad D13 vi stopper, Kris og Klaus er ikke bagved længer vi venter ca.5 minutter køre så tilbage Kris er punkteret de har faktisk allerede lappet hans baghjul da vi kommer, Klaus  hade igen det rigtige grej, vi vælger kun at bruge en beholder da der kun er ca. 1km til en tank så han kan få mere luft i der. Vi køre vider kommer over Verdon floden igen vi kommer op til Grand Canyon igen men vælger ikke at tage turen igen vi køre tilbage med rute D955.

Vi vælger lørdag morgen at finde et sted oppe i landet, vi køre ad rute D559  op ad D554 og gå op og tager N96 op til Oraison der finder vi en lille hyggelig camping plads, vor der faktisk kun bor Holender, Vi lejer en mobilhome  for to nætter.

Det er søndag det er også vor mange tankstationer er lukket jeg er lige ved at køre tør da den 4 tank dukker op og der er åben hvis vi betaler med kontanter, de tager ikke kort, vi får tanket. Helt tilfældig kommer vi til at køre ad D 942 på sådan en pragtfuld søndag vor temperaturen sniger sig op på 28 grader det er noget rigtig godt vej og det er meget flot at køre på den del af ruten hvor Gorges de la Nesque ligger.

Mandag står vi op til rigtig fint vejer, det er den sidste dag i Frankrig, vi har aftalt med damen på campingpladsen at vi kan tjekke ud tidligt mandag morgen, men men de sover rigtig godt, det tager en kvarteristid at få liv i den, vi måtte jo lige have Ejners pas, men ok vi kommer af sted kl.8.00 vi skal være ved toget i Frejus kl.12.30 så vi har da masser af tid temperaturen når op på 24 grader og vi får lige kørt en lille omvej.

Vi tage med Auto Zug til Hambourg turen i toget tager 22 timer. Sådan en billet fra Hambourg - Altona til Lòrrach Basel samt retur fra  Frejùs koster 2657 kr.

Den er sku blevet blå men også brændt ren,og enkestykket var væk ved ankomst til Kulsøen.

Det var måske dejligt at stå i Frankrig med en nyvasket Motorcykel, og få første paket ombord, men men på vej op igennem Frankrig kommer vi i uvejer det lyner og tordner ret meget.Da vi kommer til Hambourg, jeg siger bare den var beskidt grebene må lige tørres af de er ret ulækker, det gå hurtig med at komme af toget og hjemad, men vi har knap kørt 50 km så begynder det at regne vi stopper under en bro, jeg kommer i regntøjet og så er det bar med at komme opad regnen holder op igen mens vi tanker i Hûttener Berge, det tager ikke mange minutter før vi er kørt igen.

Jeg har en plan om at mødes til grillparti med Virago Vestjylland i Troldhede ved Kulsøen Jeg er der i god tid. De andre er ikke vendt tilbage fra turen i nu, så jeg tager lige en halvtime på øjet.

Vi kommer af toget i Lørrach vi er der ikke i mange minutter før det begynder at regne, vi tager regntøj på, vi starter turen det regner en del men humøret er på toppen vi hade valgt at køre turen planløs, vi hade snakket lidt om Schweiz men vejrudsigten meldte om regn, så vi vælger at køre syd på. Søndag bliver turens længst dag, vi måtte jo se at komme mere syd på væk fra alt den regn.

Det bliver til 512km,det klarede op sidst på dage, og det bliver faktisk rigtig fint 24 grader.

Herre Tur til Frankrig 2007.

Fra 26 - 5  Til  5 - 6 - 2007.

10 dages tur til  Frankrig.

<<< Klar til 10 dage syd på.

Lørdag.

Herre tur til Frankrig.

Den årlige tur til Frankrig, vi var 4 der tog af sted Pinselørdag mod Hamburg.

Kris Pallesen Spøttrup 15oo Gold Wing

Klaus Holmgaard Skive 1800 Gold Wing.

Ejner Hansen Skive 1500 Gold Wing.

Per IB Christensen ham selv 1100 Drag Star.

<<< Vi mødes i Sjørup ved tanken som vi plejer.

<<< Der provianteres ved grænsen som vi plejer.

<<< Parkering Auto Zug Hamburg.

< Ombord på Auto Zug Hamburg.>

Søndag.

<<< Vi gør stop ved en bager det regner stadig.

Mandag.

Det bliver til 362 Km på sådan en sne og regn  fuld mandag.

Vi får lige en lille snak med nogle af herren fra Odense cykelklub.

<<< Næsten oppe  på Alpe d`Huez.

< På vej ned igen.>

<<< Klaus Holmgaard kommer ud af røret.

Tirsdag.

<<< På vej ind i Grand Canyen fra nord.

Vi gør stop ved floden Verdon der raftes i floden.

< Hotellet i Castellane. >                                 En rimelig stort Garage.

-----------------------------------------------------------------------------------

Onsdag.

Onsdag bliver turens korteste med 131 Km.

<<< Kl.6.30 onsdag morgen.

<<< Ved kystvejen før Frèjus.

Fortovs kafe i Frèjus.        Camping Le Pont D`arges i Saint - aygulf.

Torsdag.

Det bliver til 279 km mest i regn.

Havnen i Nice.                                    Monaco set oppe fra i regnvejr.

Der er mange små sving på vejen op i regnvejr.

Det er utrolig flot mange steder på ruten.

Fredag.

Det bliver alligevel til 242km, vi kørte jo først kl. 12.00 og er tilbage kl. 17.00.

<<< Politikontoret i Frèjues.

Camping Le Pont D`arges i Saint - aygulf.

<<< Det bliver igen lidt regn.

Humøret er ikke højt sådan en dag," men vi kom over det ".

Men det tager lige en døgns tid at få det ud af hovedet igen.

Lac de Ste Croix - de - Verdon.   set fra nord.

Lørdag.

Vi får kørt 238km denne dag.

Søndag.

Søndag bliver det til 245 Km, vi kørte fra Kl. 9.00  til Kl. 17.30.

<<< Hvad er det.

<<< Der bestilles frokost.

Solnedgang for sidste gang i Frankrig på denne tur.

Mandag.

Det bliver til 165 Km, til Frejus.

Auto Zug i Frejus.

Dejligt at få en plads forrest i toget så er det hurtig at komme af i Hambourg.

<<< Det går hjemad.

Tirsdag.

Det blev til 3400 Km, hvor de 800 Km var tur retur til Hambourg.