Vi kørte på E 45 hele vejen til Kufstin, hvor vi købte en motorvejsvignette på en tankstation, der efter køre vi vider på E 45 til afkørsel 17 ved Wrögl. I Wrögl drejer vi til venstre mod Wildschönau, uden de store sving ærender, ankommer vi til Auffach, Pension Luzenberg ca Kl. 17.00 efter ca. 770 km.

Det bliver igen en fantastisk dag i de Østrigske alper, da vi spiser aftensmad på Pension Luzenberg, bliver vi ikke bare overrasket over at vi får serveret 4 retters menu, men vi ser også en fantastisk regen buge faktisk en dobbelt regen buge, vi ser regen bugen ramme jorden i begge sider hvad er helt fantastisk rigtig flot.

Vi har valgt at køre direkte på Mc rejse i Østrig, efter nogle dejlige dage i Harzen, med klubkammerater fra Virago Vestjylland.

Vi bliver ved ankomsten til Pension Luzenberg taget pænt imod af Henrik Tang, som kan orientere os om at der er spisning Kl 18.00 og der efter et lille info møde.

Pensionatet vi skal bo på er familiært, Katharina og hendes familie driver stedet sammen. Katharina driver pensionatet efter sin far som stadig arbejder i køkkenet, det er ham som er kokken. Kokken han laver noget fantastisk mad, jo man spiser godt her.

Henrik Tang holder her en lille briefing om dagens tur og den måde vi skal køre på, han vil også lige fortælle os at han vil stå op på sin motorcykel noget af tiden, han mener så han bedre kan holde styr på gruppen, ja det bliver noget af et syn da han er en mand på 2m og 5cm og motorcyklen er høj i forvejen. Der er 17 motorcykler der skal med på turen, en blanding af lidt af hvert, turens yngste kører er Mikkel Schmücker fra Holstebro han er 22 år, turens ældste kommer først på onsdag det er Ejner Sørensen fra Ørsted hans svoger, han er 71 år.

Vi holder vores første pause i Zillertaldalen i byen Kaltenbach en rigtig hyggelig Tyroler by. Her går vi rundt på egen hånd i ca. en lille time, før vi køre videre.

Dagens højdepunkt bliver Krimmler Vandfaldet, vi køre over Gerlos Passet i 1507 moh, med smukt udsigt til Krimmler Vandfaldet. Krimmler vandfaldene er Østrigsk højeste vandfald med en faldhøjde på 380 m.

Da vi kommer tilbage til Pension Luzenberg, køre vi lidt længere op ad bjergvejen, her finder vi en rød bænk hvor fra der er en fantastisk udsigt ned over dalen, vi stoper og nyder en kold øl på bænken.

På dagens tur passere vi 14 tunneller, og vi få kørt ca.185 km. Vi køre selv lige en lille tur på små 20 km vejret var fantastisk ca. 20 - 21 grader.

Vi køret selv lige en lille tur på små 20 km,vi stoper og nyder en kold øl på bænken.

Tilbage på Pension Luzenberg, der er lige nogen der når at nyde en øl på terrassen før vi skal spise. ( terrassen set fra værelse 106 ).

Zell am See, Grossglockner, Edelweisspitze, Hoctor ( 2575 moh ) Kaiser Franz - Josef Höhe og se Gletcheren.

Vi tanker efter ca. 45 km, ved tanken er der udsigt til Kaisergebirge" Wilder Kaiser".  Efter tankning og knap 2 timer senere er vi ved 2 km stenen på Großglocknerstraßeer, der er mange der har undt i røven," Grossglockner Hochalpenstrasse" (vej 107), vi betaler 18 Euro pr. Motorcykel inkl. føre for et dagskort på alpevejen.

Der spises frokost på Restaurant Karl Volkert Haus på vejen ned fra Grossglockner, i mens vi holder pausen begynder det at små regen det er ikke voldsom men lidt kommer der da.

Vi kører tidligt denne morgen, første pause er Kl. 9.30 hvor vi drikker en hurtig kop kaffe, også videre vi ankommer til busholdepladsen op til Kehlsteinhaus " Ørneborgen" i Tyskland Kl. 11.00, Kl. 11.20 er vi i bussen på vej op af Kehlsteinstraße som er 6,5 km lang og har en stigning på 700 m.

Man føler virkelig man bliver trukket op i himlen på denne bustur, som har en stigning på 700 m.Vores første kik af " Ørneborgen" får vi fra busstoppestedet.

Ved busstoppestedet tager vi Gangtunnelen  124 m. Elevatoren 124 m. på 41 sekunder.

Da vi når tilbage til busstoppestedet ved Kehlsteinstraße kl 13.15, er vejret ikke så fint længere, vi har vist været heldig igen, skyerne trækker sammen så man ikke kan se op til  Kehlsteinhaus fra busstoppestedet, men for os blev det en kæmpe oplevelse.Da vi kører videre gå der ikke lang tid før vi kørre ind i en regen bygge, vi køre bland andet over Rossfeld PanoramastraBe.Vi drikker kaffe ved Schlosshotel Rosenegg i Fieberbrunn.

Ved hjemkomsten til Pension Luzenberg, har vi på denne dejlige dag kørt 265 km vi kørte igennem 22 tunneller.

" Ørneborgen" ga vi 14 Euro for at se. Rossfeld passet måtte vi betale 3.50 Euro for.

Vi starter dagen med fælles foto foran Pension Luzenberg, Henrik har lokket Katharina med ud for at tage foto af os alle, det vil næsten ingen ende tage, alle vil der efter fotograferes sammen med Katharina.

Der efter køre vi op til Schönanger Alm i enden af dalen, hvor vi besøger et kendt mejeri.

Efter Schönanger Alm i enden af dalen, køre vi samme vej tilbage til Auffach her besøger vi Holzmuseum und Holzschnitzerei.

Der efter køre vi op til Thierbach, her spiser vi frokost i den gamle restaurant Sollererwirt.

Restaurant Sollererwirt indbyder til sjov og hygge, nogle vælger at spise ud andre inde, os som vælger at sætte os indendørs får os et gevaldig grin, da Henrik Tang skal igennem døren til spisestuen Henrik er jo stadig en mand på 2m og 5cm. og døren til krostuen er meget lav.

Klokken ca. 14.00 har vi kørt ca. 30 km, og fællesturen er over, 30km er hvad Connie absolut ikke syntes er nok, vejret er jo også perfekt, så vi begynder at køre lidt rundt for os selv, vi køre ad forskellige rutter i retning mod Salzburg.Efter et par timer vender vi om og køre tilbage til Pension Luzenberg, vores lille tur for os selv bliver faktisk på ca.170 km.

Vi ser også en fantastisk regen buge faktisk en dobbelt regen buge, vi ser regen bugen ramme jorden i begge sider samtidig.

Udenfor småregner det og temperaturen er på ca. 11 grader. Efter en timestid køre vi videre.

Vi stopper i byen Rattenberg ved floden Inn, efter hygge i den fine by stopper turen med Henrik Tang. Gruppen deler sig vi følger gruppen der køre i retning mod Wörgl.

Vi vælger at køre alene fra Wörgl mod Auffach igennem Wildschönau dalen, vi stopper op flere steder, for lige at få det sidste med inden hjemturen i morgen.

Tros regnen bliver rejsens sidst dag alligevel fantastisk, vi får kørt ca.100 km med Henrik Tang, der efter kører vi selv ca.30 km, vi er tilbage på Pension Luzenberg Kl. ca. 15.00. Her begynder vi at pakke så godt vi nu kan, da vi har en plan om at køre tidligt lørdag morgen nemlig Kl. 6.00.

Efter aftensmaden og hyggelig samvær siger vi pænt farvel og tak til alle for en fantastisk uge i de Østrigske Alper.

Man må sige Henrik Tang har styr på sådan en rejse, tak for det Henrik Tang Motour.dk

Vi vælger at køre alene fra Wörgl mod Auffach igennem Wildschönau dalen, vi stopper op flere steder.

Vi køre fra Pension Luzenberg Kl. ca.6.00. Turen går over Achensee og Tegernsee, det var meget koldt da vi kørte over Achenpass i 941 meters højde, vi tror det er tæt på frysepunktet, men en fin måde at starte hjemturen på, vejret var perfekt kørevejer, indtil vi kommer til Göttinge syd for Harzen, da kommer den første byge som vare ca.45 minutter men vi er garderet, vi kørte i regen tøj hele vejen hjem, trafikken gik fint resten af turen selv om der var mange små bygger og vejen var våd, der var ikke så meget trafik sådan en lørdag aften.

Kl. ca.20.45. er vi hjemme i Hogager, vi har tilbagelagt vores længste dagsetape ca.1300 km på knap 15 timer.

Turen til de Østrigske Alper har været en kanon oplevelse, der var et fantastisk kammeratskab lige fra dag et, tros den store aldersforskel gik det rigtig godt, vi spiste fantastisk godt på Pension Luzenberg,  Henrik Tang gjorde et fantastisk professionelt stykke arbejde for at vi fik mest muligt ud af turen.

Østriske Alper.

Fra 8 - 6 Til 14 - 6 - 2008.

6 dages Mc Rejse til Wildschönau Østriske Alper.

Søndag.

<<< Vi forlader klubkammeraterne fra Virago Vestjylland, i Rumkerhaller i Harzen kl. 6.00.

Mc Rejsen har vi købt hos Henrik Tang som er ejere af Motour.dk

------------------------------------------------------------------------

Mandag.

Zillertal, Gerlos passet, Krimmler vandfaldet, og Kitzbühel Alperne.

<<< Udsigt fra værelse 106 på Pension Luzenberg, mandag morgen Kl. 6.00

<<< Vi mødes kl. 9.00 foran Pension Luzenberg

Henrik Tang gå lidt rundt og snakker med alle før morgenmaden, som er Kl. 8.00

Zillertaldalen i byen Kaltenbach en rigtig hyggelig Tyroler by.

En lille kort pause.

Gerlos Passet i 1507 moh, med smukt udsigt til Krimmler Vandfaldet.

Vi spiser frokost på et tilfældig Pension, med en fantastisk udsigt.

<<< Vi besøger et Yamaha center.

Tirsdag.

<<< Kl. ca 9.00 udsigt til Kaisergebirge" Wilder Kaiser".

Dagens tur bliver på ca.300 km i høj sol og ca.21 grader vi passere ca.13 tunneller.

Pause ved 2 km stenen på Großglocknerstraßeer.

Villy Schmücker fra Holstebro, varmer op til turen op på Grossglockner.

<<< Rip, Rap, Rup.

Rip. Villy Schmücker.  Holstebro.

Rap. Mikkel Schmücker.  Holstebro.

Rup. Anders Ravnholt Frederiksen.  Holstebro.

<<< Grossglockner Hochalpenstrasse (vej 107), vi betaler 18 Euro pr. Motorcykel inkl. føre for et dagskort på alpevejen.

Hochalpenstrasse (vej 107).

Franz-Josephs Höhe." Grossglockner"   " Pasterzegletscher".

Grossglockner hvis top ligger i 3798 m´s højde." Pasterzegletscher".

Restaurant Karl Volkert Haus." Grossglockner" set fra Karl Volkert Haus.

På vej  tilbage af Hochalpenstrasse (vej 107).

------------------------------------------------------------------------

Onsdag.

" Ørneborgen". Kehlsteinhaus i Tyskland.

<<< Kl 9.30 Kaffe ved Wirtshaus Wachterl. Thomas GraBl.

Vi mødes kl. 8.00 foran Pension Luzenberg, Afgang Kl. 8.00

Det er et imponerende syn der møder os, vi er igen meget heldig med vejert.

Temperaturen sneg sig op på 21 grader. 10 grader ved " Ørneborgen".

<<< Kl 9.30 Kaffe ved Wirtshaus Wachterl. Thomas GraBl.

Vores første kik af " Ørneborgen" får vi fra busstoppestedet.

Gangtunnelen  124 m. Elevatoren 124 m. på 41 sekunder.

Vores første kik ved " Ørneborgen".

Per Ib på Meereshöhe i 1834 m, man kan ikke komme højere op på Meereshöhe.

Vi drikker kaffe ved Schlosshotel Rosenegg i Fieberbrunn.

<<< Rip, Rap, Rup.

Udsigt fra værelse 106 på Pension Luzenberg, lige efter hjemkomsten.

<<< Henrik Tang.

Torsdag.

Lokal hyggetur rundt i Wildschönau.

<<<Rup.

Holzmuseum und Holzschnitzerei i Auffach.

Restaurant Sollererwirt.

Frokost menüer på Restaurant Sollererwirt.

Vores lille tur for os selv bliver faktisk på ca.170 km.

Fredag.

Fredag var det mening at vi skulle over Timmersjoch - passet, og en tur til Italien.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Wildschönau.

Lørdag.

<<< Solopgang ved Pension Luzenberg Kl. ca.6.00.

<<< Solopgang på vej til Achensee og Tegernsee.

På vores 10 dages tur til Harzen og de Østrigske Alper. kørte vi i alt 4332 km.