Efter ca. 2 timers forsinkelse.kl. 19:30 var vi ved Hotel Königreich Romkerhall hvor vi blev modtaget af  Carlo og Winnie, som var kørt dagen i forvejen. Forsinkelsen skyldes nok lidt for lange pauser, kø på motorvejen, men alt i alt en problemfri tur. Vi skynder os lige i bad inden aftensmaden som er Kl. 20.00. Efter aftensmaden rykker vi ud, der er en lille plads udenfor Hotellet med bore og stole hvor man kan nyde en øl eller hvad man ønsker, der bliver råhygget et par timer eller tre før vi går til ro.

Fra Osterode til Herzberg, køre vi ind i en byge vi kryber i ly ved en bank i Herzberg. Vi køre til Herzberg Welferslottet. ( Tysklands største bindingsværksslot ). Vi spiste i restauranten på Welferslottet. ( Brokwurst mit brot ) . Vi køre til  St. Andreasberg og vider til Torfhaus udsigt til Bloksbjerg. (Mc træf punkt i Harzen i mere end 800 m ).Vi stopper ved Radau vandfald på rute B4 før Bad Harzburg.

Ja så kom dagen vi har glædet os til i mange måneder.Vejret ser også ud til at blive helt perfekt.

Ja så kom dagen solen skinner vejret er perfekt, turen til Harzen har været planlagt i mange måneder, så nu er det bare med at komme af sted vi har bestilt smurte rundstykker ved bageren i Aulum, de er klar da vi kommer så det tager ikke lang tid før vi er kørt igen, turen gå nu mod Markedet pladsen i Herning, vi er i blandt de første der er mødt op det er dejlig at være i god tid, kl. 6.30 køre vi så 15 motorcykler sydpå, vi skal mødes med 6 motorcykler senere ved Vingsted Mølle som ligger v/Vejle å.

Efter vi har spist vores rundstykker og smagt på en skarp, går turen igen sydpå, nu er vi blevet en rimelig lang kolonne på 21 motorcykler som køre mod den tyske grænse hvor alle får tanket, der er også tid til at købe ind i grænse kiosken, før vi køre vider i det fine vejer, vi køre derefter nu mod  Waklsted i tyskland.

Das Restaurant des Kônigreiches.  Selvom vi ved ankomsten til hotellet var sultne, tørstige efter en stor fadøl, nogle lidt ømme i bagen, var humøret højt, til ud på de sene timer.

Romkerhalle syd på over Osterode, Herzberg, Göttingen til Hannoversch Münden. ved Hannoversch Münden går turen nordpå Höxter, Hameln, Hildesheim, og Goslar.

Vi var kørt fra Romkerhalle på slaget Kl.9.00 efter ca.360 km var vi tilbage igen ca. Kl 18.30.

Hannenklee ( Stabkirche ) en rigtig flot udført trækirke, men desværre var der ikke åben i kirken, da vi var der.( åbner først Kl. 11.00 ) . Iberger Drypstenshuler her var vi inde og se drypstenshulerne med en tysk guide som fortalte lystigt om stedet. Clausthal -Zellerfeld ( Tysklands største træ kirke ) Flot kirke som var under renovering.

På grund af regnbygen tidligere på dagen, vælger vi at korte turen ned, vi vælger at springe over Wernigerode ( 550 år gamle rådhus ), Thale ( Hexentanzplatz ),

Vi var kørt fra Romkerhall på slaget Kl. 9.00 efter ca.130 Km stopper vi turen i Goslar Kl. 17.00. turen var blevet kortet ned med ca.100 km.

Efter klokkespillet vælger vi at køre tilbage til Hotel Königreich Romkerhall. hvor vi bestiller aftens mad til Kl. 20.00, vi nyder igen den venlige servering der er på Hotellet, der bliver sungen fødselsdags sang for Flemming, og vi råhygger lidt, Poul finder en sang frem som vi også sang i bedste Virago Vestjylland stil .

Vi vælger at sige pænt farvel ca. Kl 22.00 til alle der var med, da vi har en plan om at køre fra Romkerhall  Kl. 6.00 Søndag morgen. Vi skal forsætte vider til Østrig, ( Hvor vi har købt en uges ferie hos  motour.dk ).

Tur til Romkerhaller i Harzen.

Fra 5 - 6  Til 8 - 6 - 2008.

4 dages tur til Harzen med Virago Vestjylland.

Torsdag.

<<< Ved Vingsted Mølle som ligger v/Vejle å.

Ved grænsen.                                                       Waklsted i Tyskland.

<<< Ved Scharnebeck • Schiffshebewerk.

I Romkerhall efter ca. 590 Km ( Fra Markedets pladsen i Herning. )

----------------------------------------------------------------------------------

Fredag.

Med Weser floden, og igennem Naturpark Solling – Vogler.

<<< Vi køre nord på ved Weser Floden.

Bad Karlshafen.

Pause ved Rastplatx bei den Sühnesteine.

Goslar.

Tilbage ved Hotel Königreich Romkerhall .

Jà Já han har gang i mange ting ham Freddy.

Lørdag.

Nationalpark  /  Naturpark Harz.

Vi vælger i stedet at køre til Goslar og se klokkespillet Kl. 18.00.

Hannenklee ( Stabkirche ) en rigtig flot udført trækirke.

Clausthal -Zellerfeld ( Tysklands største træ kirke ) .

Vi kryber i ly ved en bank i Herzberg.

Herzberg Welferslottet. ( Tysklands største bindingsværksslot ).

Torfhaus.                                                 Radau vandfald på rute B4.

I Goslar for at se klokkespillet.