Tilbage til Forsiden:

 

Vestkysten USA.

California, Nevada, Utah og Arizona.

 

Fra 11 - 9 - Til 29 - 9 - 2009.

 

Fredag den 11. september oprandt dagen, 10 fra Mc klubben Virago Vestjylland skal på den længe ventende tur, Vestkysten USA.

 

Vi mødtes i toget til København, hvor vi hyggede lidt med håndbajer og lidt kaffe og kage, i København ved Tivoli mødes vi så med 5 fra Sønderjylland, som også skal med på turen.Vi har aftalt med sønderjyderne at spise sammen i København før turen, vi finder en Kineser restaurant, vi spiser en lækker buffet på restauranten, der efter tager vi til vores hoteller, vi skal jo meget tidligt op vi skal være i Kastrup lufthavnen Kl. 5.00.

 

Lørdag den 12 – 9 – 2009.

 

Lørdag skal vi flyve fra København via London til Los Angeles.

 

Lørdag morgen Kl. 5.00 mødes vi så i terminal 3 med hjælpe guide: Dick Arne Tjernström og hans kone Eva som var fra Göteborg, de var sammen med 4 andre svensker som også skal med på turen, vi gå alle til terminal 2. Vi skal først flyve Kl. 7.50 så der er god tid, men den får vi skam rigeligt brug for, da vi har stået og ventet ved tjek ind skranken en lille time kommer der endelig nogen, hjælpe guide: Dick Arne Tjernström har ingen billetter, han har noget papir med noget info på, vi må ud af køen tilbage til computerne, vi skal selv tjekke ind på computeren det er meget vanskeligt da computeren bryder ned flere gange, noget være bøvl, det lykkes langt om længe, vi få til sidst lavet vores billetter ved skranken,”Vi har købt rejsen til USA ved en Route 66 arrangør i Norge, >> Route 66 USA info".

Vi mødes med yderlige 5 fra Norge i London, 2 guider mere Glenn Rinden og hans kone Kristine, udover guiderne er der 3 nordmænd mere med som skal med på turen til Los Angeles.

En lille gruppe på 26 personer inkl. 4 guide ikke mange, men dejlig nok.

I Los Angeles skal vi køres i Limousine til hotellet, men der er ingen Limousine så vi tager Hotel bussen til Hacienda hotellet i Los Angeles, vi bliver indlogeret på hotellet, på hotellet bliver der holdt et lille info møde, der dukker så endnu en guide op det er John Bisgaard også kaldt Road Captain som skal med på turen, John Bisgaard er udannet mekaniker og tekniker, han er instruktør i første hjælp har arbejdet ved røde kors i 28 år, hans ferie har været i USA siden 1988, og arbejdet som guide siden 2005, man kan sige det er en meget à farende mand vi skal have med meget betrykkende, John Bisgaard har også til opgave at lægge turen ind på GPS er, samt at gøre turen bedere fremover. Senere spiser vi aftensmad på en nærliggende restaurant, vi nyder et par øl på hotellet før vi går til ro.

 

Søndag den 13 – 9 – 2009.

 

Søndag tager vi til Hollywood / Universal Studios.

 

I dag kom så Limousinen, ja faktisk 2 en rigtig Limo og en minibus som var indrettet lidt i Limo stil, faktisk var minibussen mere behagelig at køre i, vi nyder en iskold formiddagsbajer i Limoen mens vi køre de ca. 25 mil til Hollywood Boulevard 6900, her stiger vi så lige ud på Walk of Fame, som er et æres fortov belagt med mere en 2000 femtakkede stjerner langs med Hollywood Boulevard, Walk of Fame er omkring 3,5 mil lang.

Efter et kort ophold ved Walk of Fame tager vi Metroen mod North Hollywood, nemlig til Universal Studios, her deles vi i flere hold, vi vælger at gå en tur uden for hvor der også er en del at kikke på, vi finder en Hard Rock Cafe, nogen kikker på tøj andre trækker mod baren hvor vi så alle til sidst ender med at nyde en øl, der efter går vi lidt rundt på må og få vi besøgere bland andet en Harley Davidsen butik.

Efter et par timer drager vi til Olvera Street marked som er et Mexicanske marked, en rigtig hyggelig markeds gade, vi finder et sted at spise frokost, der efter går vi rundt på markedet, sener går vi en tur til den nye imponerende Valt Disney Concert Hall, for til sidst at gå en lille tur til Chinatown, vi stopper dog igen på tilbagevejen ved Olvera Street marked for at nyde en øl, før vi tager Metroen tilbage til Walk of Fame.

Tilbage på Walk of Fame, kikker vi lidt på butikker, vi kikker også på de mange mennesker som dukker op, hen under aften kommer der rigtig mange mennesker, vi kommer forbi Michael Jackson stjernen hvor der ligger masser af blomster, sener kommer der små vogne kørende på fortovet de har Hot Dogs med vi må da lige smage en, til en pris af 5 $ spiser vi så Hot Dogs midt på Walk of Fame, før vi Kl. 20.00 igen tager Limousinen tilbage til Hacienda hotellet, tilbage på hotellet bliver der hygget lidt før vi går til ro.

 

Mandag. den 14 - 9 - 2009.

 

Mandag er dagen hvor vi køre til EagleRider og får vores motorcykler.

 

Klokken 9 kommer der en minibus til Hacienda hotellet i Los Angeles fra EagleRider som tager os med til deres butik, de køre i deres minibus frem og tilbage efter os 4 gange, der er ca. 2,6 mil. til EagleRider ca. 6 - 8 minutter. Vi er med den første gang minibussen køre, der er åben i butikken da vi kommer, de går straks i gang med de først, selvom klokken først er 9.30 og butikken først er åben fra Kl.10.00. De er vældig flinke i butikken, de tilråder os at lave en tillægs forsikring, da de mener det er noget være bøvl ikke at have den, angående det langsomme retssystem, det ellers kan bringe os ud i hvis vi er uheldige. Så vi laver en tillægs forsikring på 6 doller pr. dag, de laver en sikkerhed på vores visa kort på kaskoforsikringen på 300 doller.

Motorcyklerne bliver gået igennem, der bliver lavet en tjekliste af små ridser og buler, vi får alle en gennemgang af motorcyklen, Kl 11.30 er vi alle 19 motorcykler, følge bil med trailer og ekstra motorcykel klar til afgang.

Det gik rigtig fint ud af Los Angeles på de mange spor nord på mod San Francisco. Efter ca.1 times kørsel er der pause, vi får en snak og alle er tilfreds med deres motorcykler, turen forsætter vider af Highway Route 101 mod Santa Barbara, på turen stopper vi flere gange, ved Santa Barbara forlader vi Highway Route 101, vi køre med State Route 154 mod Solvang, vi er fremme ved Solvang ca. Kl. 16.30 vi spiser aftensmad på Mandarin Touch en Kinesisk restaurant.

Der er afgang fra Solvang Kl.17.30 turen går nord / øst på Highway Route 101 igennem Santa Marria, mørket begynder nu at trænge på, ved San Luis Obispo forlader vi Highway Route 101, vi tager så med den gamle kystvej legenden Highway 1 mod San Simeon, vi køre meget tæt på Stillehavet, vi kan lugte havet men kan næsten ikke se det på grund af mørket, det er dejlig kølig at køre ved Stillehavet, vi er fremme ved Sea Breeze Inn ca. Kl. 20.30.

Vi fik kørt 232,4 mil på den første dag i California.

 

Tirsdag den 15 – 9 – 2009.

 

Er så dagen hvor vi skal til San Francisco.

 

Vi stod op til fin blå himmel i San Siemeon, vi spiste morgenmad Kl. 7.00 vi når at gå til Stillehavet før der er afgang.

Kl. 7.30 er vi klar til at køre fra San Siemeon, vi skal forsætte nord på ad legenden Highway 1, så det vi ikke så da vi kom om aftenen var til gengæld hammer flot at køre langs med om morgenen, der var maser af dejlige serpentinersving på legenden Highway 1, turen går op over bakker og ned i dale ude ved kysten flot, rigtig flot at køre på legenden Highway 1.

Kl. 16.30 nåede vi San Francisco, som er en af de tætteste befolkede byer i USA, hvilket syn imponerende med alle de skyskraber og Highway der går på kryds og tværs. Turen ind til San Francisco gik i rask tempo ca. 70 – 75 mils på 5 sporet Highway, nogle syntes det lige var spændende nok. Ca. 3 mils før hotellet er der trafik prop det tager 3 kvarter at køre de 3 mils til Cathedral Hill Hotel 1101 Van Ness Avenue, San Francisco. På Hotel Cathedral Hill er der en parkerings kælder, det koster 4 doller pr. motorcykel.

Om aftenen går vi en tur på Van Ness Avenue, vi køber pizzaer, rødvin og øl som vi tager med på hotel værelset det bliver til nogle hyggelige timer før vi går til ro.

Vi fik kørt 226 mil fra San Siemeon til San Francisco.

 

Onsdag den 16 – 9 – 2009.

 

Er dagen hvor vi skal se San Francisco og rundvisning på Alcatraz.

 

Vi mødtes foran hotellet Kl. 9.00, vi tager der efter bussen ned til Fisherman´s Wharf i San Francisco. Hvor båden til Alcatraz ligger til, men båden var booket helt op, vi skal så vente til Kl. 12.30 før vi kan komme med. Vi går lidt rundt på havneområdet, vi køber billetter til San Francisco City Tour, vi kan dog ikke nå turen før Alcatraz, så vi kikker lidt på butikker, drikker en øl på Hard Rock Cafe ved 39 Pier.

Vi kommer med båden Kl. 12.30 til Alcatraz, det er fantastisk med den lille sejltur på ca.10 minutter til Alcatraz, på Alcatraz er der en lille informationsmøde ved vagttårnet, der efter er det mulig at komme med på en lille rundtur ca. 1½time, hvor man bliver guidet rundt via et lille audiosystem, som er indtalt af tidligere fanger, man kan vælg flere sprog, en rigtig fin rundvisning, Fængsels øen i San Francisco-bugten er stadig en uhyggelig oplevelse. Kl. 15.00 tager vi båden tilbage til San Francisco, her når vi lige en hurtig Hot dog det bliver til en Police Hot dog, vi går til dobbeltdækkeren som skal bringe os på City Tour, det bliver også en fantastisk oplevelse, vi køre bladanet forbi kirken hvor Marilyn Monroe i 1954 blev gift med baseball superstjernen Joe Di Maggio, efter City Tour går vi lidt rundt vi finder bussen som køre til vores hotel, vi køre med den i retning mod hotellet, ca. 0,3 mil før vi er ved hotellet passere vi California St. vi ser kabelbanen, Connie hiver i stål vejeren som bringer bussen til stop, vi skynder os ud løber lidt på tværs af Van Ness Avenue mod California St.Market station: vi hopper på kabelbanen, det bliver en fantastisk fascinerende oplevelse, vi tager kabelbanen som køre direkte ned igennem Chinatown helt til bunden af California St. vi tager samme tur tilbage igen en rigtig fin afslutning på dagen.

 

Torsdag den 17 – 9 – 2009.

 

Vi skal i dag køre vider til Porterville.

 

Kl.7.00 tager vi af sted fra hotellet, vi skal køre over Golden Gate Bridge, det var ikke nemt at se broen da den næsten lå dækket i tåge, vi stopper på den anden side af broen for at filme og tage nogle billeder, der efter går turen tilbage igen, der skal betales broafgift, det var gratis at køre i nordgående retning, hvor det der imod koster 6 dollars pr. motorcykel at køre mod syd, senere kører vi ad Interstate 80 over Oakland Bay Bridge som består af en serie af broer, der er 10 baner på broen 5 baner i vestgående retning på øverste bro dæk, vi køre på den nederste også med 5 baner i østgående retning, vi forlader San Francisco ad Interstate mod Porterville der er en del store Amerikanske Trucks på Interstate, vi køre dog ikke på Interstate helt til Porterville, vi kører ind over San Joaquin Valley, det er så her vi har det første lille mekaniske problem, der er gået en bag hjullejer på en Fat Boy, det er ikke det store problem da der jo er en reserve motorcykel på traileren som er bag efter følge bilen, motorcyklerne bliver hurtig byttet om og vi køre videre, vi er fremme ved Best Western Porterville Inn ca. KL.19.45

Vi fik kørt 349 mil fra San Francisco til Porterville.

 

Fredag den 18 – 9 – 2009.

 

Vi skal i dag køre ad Route 395 til Lone Pine.

 

Kl. 7.00 køre vi fra Porterville turen går igennem Sequoia National Forest, et imponerende landskab med høje punkter og fine sving, højest punkt vi køre i er 5300 ft, det bliver også dagen vi køre i T-shirt, temperaturen sniger sig op på de ca. 40 grader i skyggen, dagen byder også på den mest lige stregning på hele turen nemlig ca. et par timer lige ud af Route 395, som er en US Route i det vestlige USA. Den sydlige ende af ruten er i Mojave ørkenen på Interstate 15 i nærheden af Hesperia. Den nordlige endestation i USA er på den Canadiske grænse nær Laurier.

Vi kommer til Lone Pine i god tid, ca. Kl 14.00 vi kan først få værelserne Kl. 15.00 nogle springer i pollen med det samme andre begynder at lave Fat Boyen, vi går i receptionen der er det rimeligt køligt, efter vi har fået vores værelse gå vi også til pollen, man kan ikke købe øl på Comfort Inn, og der er ikke flere i følge bilen så vi må til købmanden, som ligger ca. en ½ mil fra Comfort Inn, vi er straks tilbage med 3 kasser Budweiser, der bliver også serveret lidt whisky fra følge bilen, så der bliver hygget nogle timer ved pollen før vi bliver kørt til Lone Pine City for at spise, vi finder en hyggelig sted at spise, ca. KL.22.00 bliver vi igen kørt til Comfort Inn i følge bilen, vi går til ro vi skal jo igen tidligt op, der er afgang igen Kl.7.00.

Vi fik kørt 208 mil på denne varme dag til Lone Pine.

 

Lørdag den 19 – 9 – 2009.

 

Vi skal i dag køre ind i Death Valley, og der efter til Las Vegas.

 

Ny dag med en rigtig fin solopgang over Mount Whitney 14 494 ft. På turen til Death Valley bliver det hurtig varm, allerede efter første pause Kl. 8.30 er der 40 grader i skyggen, så det bliver igen dagen vi køre i T-shirt, vi køre over Towne Pass i 4796 ft.vi stanser flere gang på vej ind i Death Valley, Death Valley er en ørken, det er den laveste, tørreste og varmeste sted i Nordamerika, temperaturen sniger sig op på over 45 grader i skyggen, vi køre til Badwater bassinet som er det laveste sted i Nordamerika 85,5 meter under havets overflade, efter besøget ved Badwater bassinet, køre vi tilbage til Furnace Creek Ranch på Highway 190 hvor vi spiser på Kanterra, der bliver hurtig serveret massevis af vand, hvad der også er hårdt tiltrængt, vi spiser frokost før vi køre vider af Highway 190 mod Las Vegas.

Vi skal bo på Sahara Hotel North strip Las Vegas, vi finder Sahara Hotel sidst på eftermiddagen, efter indkvartering og en hurtig bad, går vi mod sydvest ad Las Vegas Blvd S, vi går ca. et par mil vi stopper ved Paris Las Vegas, vi finder en Kinesisk Restaurant hvor vi spiser med udsigt til Fountains of Bellagio. Efter vi har spist kikker vi nærmere på Fountains of Bellagio, hvor efter vi bevæger os tilbage mod hotellet, på hotellet bliver der spillet lidt på kasino før vi går til ro, en er heldig at vinde 50$.

Vi fik kørt 258 mil på denne rigtige varme dag igennem Death Valley, og der efter til Las Vegas.

 

Søndag den 20 – 9 – 2009.

 

I dag skal vi så køre igennem den fantastiske Zion National Park.

 

Vi er klar til at køre fra Las Vegas KL.7.00 vi kører nord på ad Interstate 15 vi køre på denne strækning i 3 stater Nevada, Arizona og Utah.

Vi forlader først Interstate 15 ved frakørsel 16 mod Zion National Park, vi spiser frokost før vi kør ind i Parken, vi når også lige at slå mave på en nærliggende græsplæne før vi KL.12.00 bevæger os mod Zion National Park.

Det koster 12 $ pr. person/ motorcykel – 7 Day Pass at passere Parken. Zion National Park omfatter nogle af de skønneste canyon country i USA, massive canyon vægge stiger op mod den fine blå himmel, det er bare så fantastisk fascinerende flot, det er et utroligt smukt sted, efter en time er vi ude igen, og på vej mod Page, vi køre ad den nordlige strækning på Route 89, som er den mest lige af de to Route 89 mod Page, vi køre over Colorado River ved Glen Canyon Dam.

Vi skal bo på Hotel Travelodge i Page som ligger i Arizona, der er lidt problemer med værelserne,da Route 66 arrangøren har været på hotellet nogle dage for inden med en anden gruppe motorcyklister, så der var sket en misforståelse, der var ikke længere booket værelser til os, men vi er heldige der er værelser nok, så vi bliver indlogeret på værelserne.

Der efter køre vi en kort tur tilbage til Glen Canyon Dam for at se solnedgangen, Dam broen er 475 m lang og 213 m over Colorado River, vi sætter motorcyklerne gå en tur over Dam broen et imponerende syn, der er godt nok langt ned, vi køre lidt rundt i området før vi vender tilbage til hotellet.

Vi fik kørt 278 mil på denne dag igennem den fantastiske Zion National Park.

 

Mandag den 21 – 9 – 2009.

 

I dag er det så Monument Valley vi skal se.

 

Vi kørte i dag KL. 8.00 mod Monument Valley, vi kørte længe i ca. 5000 ft. vi kommer op i 6687 ft. der efter køre vi i ca. 6000 ft. det var en meget lige strækning på Route 98 der efter på Route 163, vi er fremme ved Monument Valley ca. Kl. 11.30. Enorme klippepartier i orange, og røde farver stikker flere hundred meter op i himlen et fantastisk syn meget fascinerende.

Vi spiser frokost i Monument Valley, vi sætter os ude for at nyde vores frokost med en fantastisk udsigt over de enorme klippepartier, efter vi har spist skal vi filme og tage nogle billeder, ca. Kl. 13.00 køre vi videre ned til The Painted Desert. Vi skal overnatter i byen Tuba City, på hotel Quality Inn Navajo Nation.

Vi fik kørt 238 mil på denne dag til Monument Valley.

 

Tirsdag den 22 – 9 – 2009.

 

I dag er det Grand Canyon, Sedona og Prescott.

 

Grand Canyon var ellers taget af programmet, men det lykkes altså at overtale ”John Bisgaard også kaldt Road Captain og de andre guider”, at køre turen forbi Grand Canyon.

Lidt trist at det lige var den morgen morgenmaden var forsinket, men vi kom da af sted Kl. 7.20.

På vej til Grand Canyon køre vi over Little Colorado, vi stopper ved Painted Desert Trading, for at drikke en kop kaffe, det luner godt med en kop kaffe, temperaturen er vel under de 10 grader, men pyt vi er jo på vej mod Desert View i Grand Canyon, vi skal nu køre på Route 64 ind i Grand Canyon, på turen kør vi rimeligt tæt ved Little Colorado, hvad er helt specielt den smalle meget snoet slugt af Little Colorado skjuler en utrolig dybde.

Vi kommer gratis ind i Grand Canyon, det er nok ikke almindelig med gæster så tidlig på dagen, vi er fremme ved Desert View efter ca.52mil klokken er blevet ca. 8.40. Desert View ligger i ca. 7400 ft. så det er et imponerende syn der møder os, da vi bevæger os gående ind i den østlige ende af den sydlige kant af Grand Canyon, det er bare så ubeskrivelig at se sol opgangen over Colorado River /Grand Canyon helt fantastisk.

Efter ca. 50 fantastiske minutter ved Grand Canyon, køre vi den samme rute nemlig Route 64, tilbage til Painted Desert Trading, det var John Bisgaard, der mente det ikke var tiden værd at køre ad Route 180, da der for nydeligt var en kæmpe skovbrand i Kaibab National Forest. Ved Painted Desert Trading køre vi så syd på ad Route 89, ved Flagstaff køre vi meget kort på legenden Route 66, efter Flagstaff er det så State Route 89A, vejen er fornyeligt renoveret en helt fantastisk vej med masser af sving / hårnålesving, der er masser af bjergvægge at kikke på, vejen går lige til Sedona også kaldt ”Red Rock Country”.

Vi gør stop i Sedona det er en fantastisk charmerende by, det er fantastisk at se Sedona med Red Rock i baggrunden, vi går lidt rundt i byen der er masser af souvenirs butikker at kikke på, der bliver da også handlet en del, tiden løber hurtig så det bliver kun en hurtig Hot dog før vi må vider, Kl ca. 13.30 køre vi så videre syd på igennem Cottonwood hvor vi køre over Verde River, efter Clarkdale bliver det rigtig spændene på State Route 89A, der er igen masser af sving / hårnålesving, vi kommer op at køre i 7000 ft. på vejen til Prescott hvor vi skal overnatte på Hotel St. Michael.

Vi fik kørt 232 mil på denne fantastiske dag til Presscott.

 

Onsdag den 23 – 9 – 2009.

 

I dag skal vi køre til El Centro tæt ved Mexico.

 

Vi kunne først få morgenmad Kl. 7.00 så vi kom lidt sent af sted fra Presscott, men pyt med det de første ca. 10 miles igennem Presscott National Forest til Wihoit er igen med masser af sving / hårnålesving så det bliver en fin start på dagen, der efter køre vi over Merritt Pas i 3400 ft. hvor efter det bliver mere ørkenagtig vi køre på Route 60 der er mange kaktus i området, senere krydser vi Colorado floden, samtidig med vi kører ind i California igen.

Senere får Gleen en af guiderne lyst til at filme os kørende, så han springer bag på en motorcykel, det går fint, de køre så i forvejen for at stoppe og filme os igen når vi kommer kørerne, men da vi kommer frem er de blevet stoppet af et par highway patrol, de ment ikke det var lovlig at køre uden styrthjelm så Gleen får en advarsel, vi får også besked på at bruge en resteplads hvis vi skal filme, de anbefaler en resteplads længere fremme, vi køre så videre finder restepladsen ved Imperial Sand Dunes, det er den største sandmasse af klitter i Californien, det er så her det går galt for guiden Dick som køre følge bilen, han køre følge bilen direkte ud i sandet, men der går ikke længe før bilen ikke kan køre i det løse sand, bilen er faktisk umulig at få fri igen, vi prøver at fra montere traileren men det hjælper ikke, vi får stoppet en highway patrol, det er faktisk en af dem fra tidligere, han prøver at køre følge bilen fri men det lykkes ikke, vi bliver enige om at os på motorcyklerne køre videre mod El Centro.

Vi køre videre igennem Imperial Valley som er et lavtliggende ørkenområde nær grænsen til Mexico, det er et produktivt landbrugsdistrikt, vi ser flere meget store kvægbygninger, det må være varmt at være ko her.

Kl. ca. 15.00 er vi fremme ved Howard Johnson Inn Hotel i El Centro, der er ingen følge bil, så mange vælger at springe i polen i bare undertøj for at få en dukkert, der bliver købt lidt øl ved den lokale købmand, så vi hygger et par timer, hvor følge bilen så Kl. 17.00 kommer med vores bagage.

Vi fik på denne meget varme dag til El Centro kørt 260 mil.

 

Torsdag den 24 – 9 – 2009.

 

I dag køre vi vest på til San Diego.

 

I dag kunne vi sove længe, der var først afgang KL. 9.00. Turen går direkte langs den Mexicanske grænse, der er Highway patrol for hver ca. 5 mil, vi bliver dog ikke stoppet, det går faktisk rigtig godt, vejen er dog meget ujævnt at køre på mange steder, det resulterer da også i at en hjullejer ryger igen, den gang er det på en forhjul på en Electra, men det klare vi meget fint, der bliver byttet lidt rundt på motorcyklerne, vi kommer ret hurtig videre igen.

San Diego kommer vi til fra den sydlige ende, vi køre på den fantastiske State Route 75, turen går igennem Imperial Beach, videre ud ad Silver Strand Blvd, fantastisk med Stillehavet på den ene side og San Diego Bay på den anden side, det er også imponerende at se Coronado Bridge over San Diego Bay, med San Diego i baggrunden, det bliver da ikke mindre imponerende da vi skal køre over Coronado Bridge, vi nyder den fantastiske udsyn over San Diego Bay, i San Diego køre vi til Western Inn Hotellet som ligger meget tæt på Old Town i San Diego.

På hotellet får vi et hurtigt bad, der efter går vi den ca. ½ mil i samlet flok til Old Town, vi følges ad til San Diego Ave, hvor vi deles igen i små grupper, vi vælger at starte med en kold øl det bliver en mexicansk øl en Corona, vi går der efter til den mest besøgte State Park i Californien Old Town San Diego, det er fascinerende at gå rundt i den gamle by meget smukt, vi spiser frokost på Barra Barra Saloon en fin restaurant man spiser mexicansk på restauranten, vi kikker på en del butikker i Old Town, der bliver da også købt en del, det bliver mørkt vi finder et sted at drikke et par øl før vi går tilbage til Hotellet.

Det blev til 158 mil fra El Centro til San Diego.

 

Fredag den 25 – 9 – 2009.

 

Fredag er det køre fri dag, vi spiser Kl. 7.30 en rigtig lækkert morgen buffet på nabohotellet Holiday Inn, da der kun er en simpel morgen mad ude på fortovet ved Western Inn Hotellet, efter en lækker morgen buffet går vi til Old Town, der tager vi Old Town Trolley som bringer os til San Diego City, vi går lidt rundt nogen vil have lavet en tato, men der er ikke åben før Kl. 11.00, vi finder en købmand køber nogle håndbajer, men det er ikke lovligt at drikke på gaden vi finder dog et nærliggende sted at nyde vores formiddags bajer. Kl. 11.00 finder vi så en tatovere efter ca. en halv time er der så 3 personer som er i stolen, vi andre går tilbage til en nærliggende center, en får lidt massage, vi får lidt at spise, der efter tager vi Old Town Trolley tilbage til Old Town hvor vi så tilbringer resten af dagen.

 

Lørdag den 26 – 9 – 2009.

 

I dag skal vi så køre op til Los Angeles.

 

Lørdag morgen må vi spise stående morgenmad på fortovet ved Western Inn Hotellet, der er nemlig tidligt afgang vi skal være klar Kl. 7.00.

Kl. 7.00 køre vi så nord på i meget tæt tåge langs kysten, vi kan faktisk ikke se Stillehavet de først par timer, men da vi nærmer os Los Angeles på kystvejen legenden Highway 1 ved Sunset Beach, er det faktisk blevet rigtig godt vej, vi stopper ved Sunset Beach for at gå til Stillehavet, det bliver nogle hyggelig minutter ved Sunset Beach, der efter går det direkte mod EagleRider, dog kort før EagleRider stopper vi for at tanke motorcyklerne, da de skal afleveres med fuldt tank.

Det blev til 104 mil fra San Diego til Los Angeles.

 

Fremme ved EagleRider bliver alle motorcyklerne så tjekket på krys og tværs, men der er ikke de store anmærkninger, der må dog lige betales 8 doller for en manglende benzin prop til en Electra, triptælleren bliver aflæst 2543 miles i alt, altså ca. 4070 km uden de store problemer.

Vi kikker lidt på butikken ved EagleRider, der bliver handlede lidt dog ikke motorcykler selv om priserne er rimeligt, sener bringer EagleRider os til Hotellet vi skal igen bo på Hacienda Hotel i Los Angeles.

Lørdag aften er der fælles spisning på en nærlegende Grill, nemlig Stick & Stein Family Sports Grill, hvor vi så hygger nogle timer.

 

Søndag den 27 – 9 – 2009.

 

Søndag er til fri afbenyttelse, vi har dagen før bestilt en Limousine til 8 personer, til at bringe os de ca. 25 mil til Hollywood Boulevard 6900, prisen er aftalt i forvejen de vil bringe og hente os til en pris af 10 doller pr. person. Vi bliver så Kl. 10.00 kørt til Walk of Fame, dagen bliver en blanding af shopping, byrundtur, lidt godt at spise, samt et par stykker får lavet tato. Kl. 19.00 bliver vi så hentet af Limousinen, vi nyder et par øl på Hacienda Hotel før vi går til ro.

 

Mandag den 28 – 9 – 2009.

 

Mandag er hjemrejsedag, vi når dog lige om formiddagen, at kikke lidt på en Skechers sko butik i det nærliggende Manhattan Village Shopping Center.

Ved middagstid tager vi så Hotel bussen til lufthavnen hvor der er afgang Kl.17.30. i lufthavnen er der lidt problemer med tjek ind, da to af de rejsende har samme fødselsdag og fødselsåret er også det samme, hvad åben bart giver lidt problemer, vi kommer dog med til den planlagte tid.

 

Tirsdag den 29 – 9 – 2009.

 

Vi lander i Kastrup lufthavnen til den planlagte tid Kl. 17.25 der er så igen lidt problemer med de to gange samme fødselsdag og fødselsår, Connie har mistet en Kuffert i London på grund af forkerte kuffert mærker, så vi må tage hjem uden kuffert,der efter er det med toget mod Jylland, hvor vi meget trætte når frem til Holstebro Kl. 23.05, der efter er det med en Taxi det sidste stykke.

 

Tilbage til Forsiden: